Thursday, June 04, 2009

Victoria + Tåg = sant

Har jag någonsin berättat om hur mycket jag älskar att resa? Just nu ligger min längtan i att åka tåg. Jag älskar känslan av att sitta på ett tåg och se landskapet svisha förbi fönstret. Kunna sitta där med vetskapen om att de närmsta timmarna kan jag inte göra något annat än att bara luta mig tillbaka, lyssna på bra musik och tänka på allt och ingenting. För när man vet om att det inte finns någon som helst möjlighet att t.ex. plugga eller något annat viktigt, så kan man slappna av på ett helt annat sätt. Jag har åkt tåg några gånger och främst då ner till Skåne där min farmor och farfar bor. Medan tågresan för vissa bara är ett sätt att komma till sitt mål är den för mig en del av själva resan. Det är avkoppling och bland det bästa jag vet. Varje gång jag ser ett x2000 tåg måste jag titta vart det är på väg och för en kort sekund föreställer jag mig att jag själv sitter där och tar det lugnt. Desstutom har jag ju sett de nya tågen med två våningar. Övervåningen skulle jag lätt vilja sitta på.
Put me on a train and I'll be yours forever :)

1 comment:

Helena said...

Håller med!