Thursday, June 11, 2009

Lång lista, jag förstår om du inte läser allt..

Eftersom jag är väldigt trött och vägrar gå och lägga mig (det är sommarlov ju!) så svarar jag på massa frågor som jag blivit utmanad av Evelina(www.evynina.blogspot.com) att göra.
1. Tre namn jag lyssnar till: Victoria, VickyWoo, Vic
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag fått ganska bra självförtroende :)
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: My mood-swings
4. Detta är jag rädd för: Någons död
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Ett telefonsamtal, en kram, sömn
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Titta i kors, stå på händer,
7. Detta tycker jag om att göra: Sjunga, vara med mina vänner, smsa
8. Detta vill jag göra just nu: Jag vill ju sova, men egentligen inte..
9. Bästa känslan: Gud och en fin puss ;)
10. Värsta känslan: Ovisshet
11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har: En Gudstro, musikalitet, omtänksamhet :)
12. Är jag kär just nu? hah, yep, ;) <3
13. Jag vill gifta mig: Haha. Isn't that pretty obvious? Jag har redan planerat mitt bröllop :P
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Resa jorden runt, gifta mig, hoppa fallskärm och bungyjump
15. Min käraste ägodel: Oj.. min bibel och dagbok
16. Något jag vill ha i present: Kläder :)
17. Detta har jag på mig just nu: Jeans, linne och hans tjocktröja
18. Favoritkläder: Snygga kläder är mina favoriter
19. Favoritdjur: Chakko och katt
20. Vad är du bra på? Vissa tycker jag är bra på att sjunga, det vet jag dock inte
21. Favoritlåt just nu: Oj, det var svårt... Men John Mayer, James Morrison och The script lyssnar jag mycket på
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Roligaste måste vara engelska och samhälle. Tråkigaste är franska (men det är ööveer!) och svenska
23. Stjärntecken: Våg
24. En bok jag älskar: Alltid bibeln och just nu även Twilight (igen)
25. En film jag älskar: Stolthet och Fördom
26. Tv-program jag gillar: Cityakuteen!
27. Favoritdoft: Sommarregn, nybakat, choklad, och Han
28. Detta äter jag gärna: Thaimat, pannkakor, och choklad
29. Dricker helst: Vatten är underskattat
30. Favoritgodis: Jag äter väldigt sällan godis.. (CHOKLAD ÄR INTE GODIS!)
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Irland och Grekland står högt på önskelistan just nu
32. Färg på mina ögon: Blå
33. Min längd: Asså, enligt passet är jag 180 cm. Men det tror jag inte riktigt på, jag är nog mer 177, max 178. (Varför går det inte att krympa?)
34. Jag tror på: Gud
35. Jag spelar: Lite piano
36. Person jag beundrar: Svårt det där...
37. Så här bor jag: Villa/hus på landet
38. ?? Eh, visst...
39. Det här tänder mig: Gitarrspelande och fina ögon :)
40. Det här gör mig avtänd: hah. jag vet faktiskt inte... lökringar? ;)
41. Favoritfärg: Blå, grön
42. Favoritcitat: "God natt sötnos"
43. En hemlighet jag vet: Hah. In your dreams
44. Bästa present jag fått: Oj, vad svårt.. Jag kommer faktiskt inte på just nu.. Kanske var det när Hannah och Elin överraskade mig i kyrkan förra året?
45. Senast köpta skiva: Relient K tror jag, eller så var det Samuel Ljungblahd
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Jag är ganska nöjd med min kropp, mestadels :)
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Mina lår när jag sitter :)
48. Udda förmåga/egenskap: Jag kan lyfta ett ögonbryn i taget.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En hund
50. Vad lyssnar du på just nu?: The Call av Regina Spektor
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?: Åkt till Ösmo, gjort synundersökning för körkortstillstånd och fixat nytt pass.
52. Var är dina föräldrar födda?: Båda i Sverige, varav min pappa växte upp i USA
53. Vad är det senaste du installerade på datorn?: Hah. Jag installerar aldigt något, jag skulle bara förstöra. Jag och installering går inte ihop riktigt.
54. Vilken är din favoritrestaurang?: Friday's tror jag
55. När badade du i en pool senast?: Förra sommaren
56. Har du varit med i någon skolpjäs?: Yes
57. Hur många barn vill du ha?: minst 3
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Typ growl-musik
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?: Jag röstar när jag är 21...
60. Vad har du för TV-kanaler?: Väääldigt många
61. Har du åkt moped någon gång?: Nej, tyvärr...
62. Har du busringt någon gång?: Haha. Ja! :D
63. Har du fått felparkeringsböter?: Jag har ingen bil
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump?: Se längre upp
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?: USA
66. Har du en egen trädgård?: Vi har en stor gräsplätt :P
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?: Disney
68. Kan du alla orden i nationalsången?: Kanske
69. Badkar eller duschkabin?: Dusch
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?: Pride & Prejudice
71. Favoritpizza?: Beror på humöret
72. Chips eller popcorn?: Även detta på humöret
3. Vilken färg på läppstift använder du?: Hatar att använda läppstift
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?: Hah, det var det roligaste jag hört
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?: Nope
76. Apelsin- eller äppeljuice?: Apelsin med fruktkött, äppeljuice när jag är sjuk
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?: Hannes, Rickard och Stina, Kungshallarna
78. Favoritchoklad?: Marabou och 70%
79. När röstade du senast?: Som sagt får jag inte rösta förrän jag är 21
80. När åt du en hemodlad tomat sist?: Förra sommaren kanske?
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?: Nej, jag vinner aldrig något
82. Är du bra på matlagning? : Mina pannkakor blev till bollar en gång.. That says it all
83. Klarar du att tanka själv?: Aldrig försökt
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på TV?: Nej...
85. Pepsi eller Coca Cola?: Coca cola
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?: Nope
87. Vad var det senaste du handlade?: Oj.. det vet jag faktiskt inte
88. Har du kräkts offentligt?: Ja, när jag var liten blev jag magsjuk i skolan och när jag åkte hem var jag tvungen att rusa ut ur tunnebanan för att jag spydde... mmm.. detaljer
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?: True love
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Ja, och nej. Det är olika för olika personer. För vissa är det kärlek vid första ögonkastet, för andra växer kärleken istället
91. Har du ringt något betalnummer?: Don't think so
92. Är du snäll?: You tell me ;) Någon tycker att jag kan vara lite sadistisk ibland :P
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?: Bror och Rebecka när lilla Noah föddes
94. Hade du mycket hår som liten bebis?: Haha. Ja, det hade jag faktiskt.
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?: Jag kommer faktiskt inte ihåg. Det är säkert det vanliga.. Why don't you call me and find out?
96. Vad har du i din väska?: Allt möjligt
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?: Skriva dagbok, be, och prata i telefon
98. Vad är du tacksam för idag?: Sommarlovet och jobbet jag fått
99. Var hittade du den här listan?: Blev utmanad av Evelina

Hjälp, om du läst igenom allt det här är jag imponerad :)
Kram!

1 comment:

Helena said...

Läskigt likt vi skrev nu.. utan att jag läst innan.. Jaja, sommarlova på nu! :D