Tuesday, June 16, 2009

Be generous...

Igår var det det allra sista avsnittet av Cityakuten, eller ER på engelska, någonsin. Cityakuten har visats i 15 säsonger och igår var det slut. Jag har följt Cityakuten sedan två år tillbaka tror jag. Världens bästa serie. Ever. Det är få serier jag följer slaviskt. Cityakuten var en av dem, och den andra var Gilmore Girls, som också slutats sändas. Nu har jag inte längre någon serie att följa. Jag tittar lite på Ugly Betty och Gossip Girl, men inte alls så mycket som jag tittade på de andra serierna. Vad ska jag nu göra med mitt liv? ;) Haha, nej, riktigt så allvarligt är det inte. Men jag har lovat mig själv att en dag ha alla säsonger av Cityakuten och Gilmore Girls. De två första av Gilmore Girls är avklarade... Think I'm gonna make it?

Något som rörde mig igår var ett citat som en av läkarna sa på sin dödsbädd. (Dr. Green som dog för flera säsonger sen, de hade återblickar en timme före avsnittet) Det han sa var: "Be generous with your time, your love... and your life" Det är något jag kommer bära med mig, för det är verkligen så sant. Om det är något man har mycket av så är det just ens egen tid, kärlek och sitt eget liv. Jag tänker inte hålla tillbaka med vad jag har att ge och dela med mig av. Tänker du?

Kram!

No comments: