Wednesday, June 24, 2009

Sommartider hey hey!

Oj, jag upptäckte precis att jag inte skrivit något sen i måndags. Men det är så det blir när det är sommar och vädret är som det är. Igår blev det årets första dopp i ca 15 gradigt vatten. Iiiskallt var det. :) Idag jobbade jag över en halvtimme för att försöka tjäna ihop de där två timmarna jag missade förra torsdagen. En halvtimme kvar att jobba ihop, och den tar jag nog nästa vecka för imorgon drar vi och shoppar och på fredag bär det in till stan.

Jag hörde svalorna för första gången igår måndags kväll också. Då kände jag verkligen att det var sommar på riktigt, för det finns absolut inget som kan slå svalornas skrik på sommarkvällar. Det påminner mig alltid om när jag var liten och var hos min mormor och morfar på somrarna, det var alltid där vi hörde svalorna, och i huset vi sov i kunde vi ibland höra fåglarna under takplattorna som byggde bo och gav mat åt sina ungar. Mina sommarkänslor är verkligen i full blom, och detta trots att jag jobbar hela dagarna. Jag tror att det har något att göra med cykeln, vädret och allt annat som är så mysigt. Märks det att jag är glad? :D

Nyss var jag också ute och plockade en lupin-bukett(ännu en bidragande faktor till sommarkänslorna, att kunna plocka blombuketter och stoppa dem i en vas är alltid somrigt). Jag tycker att lupiner är en av de finaste blommorna. Formen är så otroligt speciell, den doftar gott och dessutom är de så varierade.

Nu blir det dusch och sen hopp i säng.
Kram!


1 comment:

Helena said...

svar: Håller med dig till 100 % på det du skrev.. Kanske första gången vi är helt eniga ? ;) :D

Du har rätt, tror att man kan leva ett lyckligare och typ "moraliskt bättre" liv genom att tro .. :)