Wednesday, June 03, 2009

Flygrädd? Nej!

Idag när jag vaknade var jag dödligt trött. Hela min kropp var helt tung, det kändes som hela jag var en sten, eller som om en sten låg över mig. Jag fick världens finaste <3 sms när jag låg i min dvala, och innan jag hann svara somnade jag om.

Klockan tre åker jag in till stan. En del av mig är fortfarande för trött för att åka, men å andra sidan ska jag möta upp min underbara cellgruppsmedlem och åka på picnic. Fast om det blir så mycket picnic i det här vädret vet jag inte, vi kanske hamnar inomhus i Liias lilla lägenhet istället. (Liia, min cellgruppsledare). Jag längtar sjukt mycket efter sommaren...

Jag läste nyss om planet som försvann över atlanten för några dagar sen. De har tydligen hittat vrakdelarna och alla befaras vara döda. Det är så hemskt när sådant händer, och de som är flygrädda måste ju bli ännu räddare efter något sånt. Själv är jag inte flygrädd, jag tycker om att resa för mycket, men samtidigt blir man ju lite orolig när man läser om sådant här. Fast då är det viktigt att tänka att det sker betydligt fler bilolyckor varje dag än vad det sker flygolyckor. Och ändå slutar folk inte att åka bil. Flygolyckor sker egentligen inte så ofta, vilket gör att flygolyckor alltid skrivs om, vilket får en att tro att det sker jätteofta. Så nej, jag vägrar att bli rädd för att flyga. Flygplan är ändå bland det säkraste som finns.

Kram på er!

No comments: