Sunday, June 07, 2009

Sundaaaay

Glad söndag! Eller nått :)
Studentfesten hos Lina var mysig och sen följde jag med Hannah hem och sov över. I kyrkan blev det ett möte med en före detta muslim, numera kristen, som sänder tv-program från USA till Iran där tusentals muslimer blir frälsta tack vare hans program. Häftigt må jag säga. Efter mötet drog jag, Hannes, Stina och Rickard och såg på Slumdog Millionaire. Bra film, jag hade höga förväntningar och jag kan inte säga att den nådde upp helt. Det (klyschiga skulle Hannes lägga till) slutet räddade filmen dock och gjorde att den höjdes flera steg :) Jag orkar inte förklara filmen för er, så jag kopierar in en annan text.

Jamal Malik är en 18-årig föräldralös kille från Bombays slumområde. Han ställer upp i den indiska versionen av "Vem vill bli miljonär?" och är på väg att vinna storvinsten. I en paus av tävlingen arresteras han, misstänkt för fusk. Jamal måste bevisa att han är oskyldig till anklagelserna och går igenom fråga för fråga för att förklara hur han kan känna till svaren. Varje fråga och svar har sin egen historia i Jamals liv, en handlar om flickvännen han har förlorat, Latika.


Nej, nu måste jag sätta igång med städningen och presenten vår klass ska ge till mentorn...
Kram!!

No comments: