Tuesday, June 16, 2009

Fredsmäklare Victoria

Dag två på dagiset avklarad. Idag var det fint väder för första gången sen 1 juni. Alldeles underbart. Det har blåst lite kyligt, men det har ändå var helt perfekt väder. Det är sånt man vill ha hela tiden när man jobbar på dagis. För då gör man inget annat än att sitta ute och glo på barnen som springer runt och då och då hoppa in i en nödsituation när två barn bråkar om gungan eller någon har ramlat. Som idag blev jag fredsmäklare när två barn bråkade om en tunna som de rullade runt på marken. De fick helt enkelt 15 minuter var, och båda var nöjda. Ain't I good :)

Egentligen är det möte i kyrkan ikväll för alla som har en cellgrupp, vilket jag då har, men eftersom jag ska upp tidigt imorgon och kommer vara helt slut ikväll så stannar jag hemma. Mamma och pappa får berätta vad som sas. Lite dåligt samvete har jag... Men det är så det blir ibland.

Har jag förresten påpekat hur otroligt skönt det är att inte ha något plugg? Det är sjukt härligt :)

Kram på er!

No comments: