Saturday, June 06, 2009

6 juni


God morgon! Och glad nationaldag! eller vad man nu säger. Jag antar att jag borde fira nationaldagen lite, det är ju ändå Sverige, men då jag inte är uppvuxen med det så känns det lite skumt. I vår familj firar vi fjärde juli istället, ni vet, USA's nationaldag. Pappa är halvamerikan(han ser sig dock som helamerikan) vilket gör att fjärde juli är en större grej. Och själv har jag inget emot det. Förra året fixade pappa fetaste festen. Jag var inte hemma då eftersom jag var i USA och fick se "the real thing". Amerikanare är riktigt sköna människor och fyrverkerierna de hade var störda.

Idag då. Nu närmast blir det väl att springa runt och städa som en yr höna. En helt vanlig lördag alltså, fram till att jag åker till Lina som tar studenten idag. Det börjar runt halv sex, men jag droppar nog in runt halv sju-sju. Det är öppet hus och jag orkar inte stressa runt här hemma.

Nej, time to go.
Kram!

1 comment:

Evynina said...

Inte ens riktiga helsvenskar (som jag)är uppvuxna med något speciellt firande på nationaldagen, det är ju ingen ens som vet varför vi har det de 6 juni!? So don't worry;)