Tuesday, September 02, 2008

Skola, missade bussar och söt-förbud

Så, skola idag igen. Med matte, svenska, engelska, geografi och franska. Tjoho, NOT.
Jag kom hem lite över sex, en halvtimme senare än planerat pga en dum buss som inte kom i tid, vilket gjorde att jag missade 783:an. Kul.
På tal om missade bussar...
Igår skulle jag ta 729 som gick tjugo över sju från spångbro. Jag var där i tid och två andra personer stod också och väntade. Klockan blev 20 över, 25 över, 30 och 35. Tillslut så gick en tjej och frågade en annan buss som stod på en annan busshållplats om han visste vad som hänt. Det visade sig att vår buss blivit indragen pga vagnbrist. Tjoho! Så den här tjejen beställde en taxi och skulle sen skicka kvittot till SL. Och för att göra en lång historia kort så stod vi ute i iskylan i över en timme och jag kom 30 minuter för sent till min lektion. Så går det när man bor på landet. Hehehe...
Men ja, allting rullar. (Jag undrar hur många gånger jag använder de orden...) Imorgon har jag bara tre lektioner där den enda roliga är musik. Men det kommer gå bra :)
Vi har matteprov på torsdag och nästa vecka har vi ett stort geografiprov. Skolan har börjat på riktigt nu.

Igår började mitt söt-förbud som kommer räcka till den första oktober. Jag får inte äta
  • godis,
  • fikabröd,
  • choklad(70% kakao går dock bra),
  • chips,
  • popcorn,
  • glass,
  • på donken
  • eller dricka läsk.
Så om jag är på väg att äta något av det och ni ser det, säg till. :)
Jag får inget för det mer än att jag själv mår bra av det.
Nu ska jag börja göra i ordning mig för sängen. Bussen går nämligen tjugo över sju imorrn.

Natti natti

No comments: