Tuesday, September 09, 2008

Musik och oroligheter

Jag är hemma idag.
Känner mig lite smårisig. Jag är inte helt och fullt sjuk. Men jag stannade hemma ändå idag, det är skönt :)
Så jag sitter här och överför anteckningar till nya block. Inte det roligaste men eftersom jag lär mig bättre och tänker bättre genom att skriva ner, så kan man säga att jag pluggar också. Effektivt. :)
I cd-spelaren ligger Leelands nya skiva, "Opposite way". Jag gillade deras förra skiva bättre... Den här är för mycket... Eller för lite... Eller, den är helt enkelt lite mesig. Men den kanske växer ju mer jag lyssnar på den. I hope so.
Jag har blivit kär i Phil Wickhams musik btw. Jag älskar hans röst och texterna i hans låtar. Jag köpte skivan i USA utan några större förväntningar, och nu är jag helt såld.

Vad händer annars då?
Jag sitter här och känner mig lite konstig helt enkelt. Det är som något saknas men jag kan inte sätta fingret på vad. Jag känner mig lite orolig, men samtidigt har jag frid. Det känns som något inom mig rör på sig, och jag vet inte vad det är. Det är som något stör mig.

"Varför är du så bedrövad, min själ,
och så orolig i mig?
Sätt ditt hopp till Gud. Jag skall åter
få tacka honom för frälsning genom
honom..."
Psaltaren 42:6

No comments: