Thursday, September 10, 2009

Tydligen är det förbjudet att fråga om man får gå före i kassan...

Idag skulle jag köpa ett weinerbröd när jag väntade på bussen i Västerhaninge. Jag hade lite bråttom och när jag kom till kassan stod det två personer framför mig med fyllda korgar, de var verkligen fyllda till toppen. Så jag stod där och tänkte en stund, och tillslut tog jag mod till mig och frågade lite försiktigt: "Ursäkta, jag har bara en sak och min buss kommer snart. Skulle det vara okej att jag går före bara?" Den ena personen flyttar åt sidan medan den andra säger med fetaste attityden: "Det var tydligen poppis att gå före i kön idag. Det var nämligen en tjej precis innan som gjorde samma sak. Tänk om alla skulle gå före va? Nejmen visst, jag har ju all tid i världen, jag har ju ledigt idag. Men du står i kö och då får man göra det även om man bara har en sak." Så nej, där fick jag stå kvar med mitt lilla weinerbröd och bli allt mer uppstressad över minuterna som tickade närmare bussens avgångstid. (Nej, jag kunde inte lämna mitt weinerbröd, jag var alldeles för sugen.) Så när jag äntligen får betala mina 4.50 kr får jag rusa till bussen, och lyckligtvis hinner jag. Ofta man vägrar släppa fram en person innan... Jag blev fett irriterad...

:)

No comments: