Thursday, September 24, 2009

Djupa frågor

Jag skrev inget igår, påpekade Helena så fint. Nej, det blev inget blogginlägg. Jag hann inte, och hade ingen inspiration. Ibland är det bättre att bara låta bli då. Annars blir det så krystat.
Men nu skriver jag! Jag kan inte säga att jag fått mer inspiration idag, men jag antar att det bara är att köra på :)

Just nu sitter vi och pratar om våra smaksinnen. Vad är det som gör att vi har olika smaker? Vad är det som avgör vad vi tycker om, och vad vi inte tycker om? Varför tycker vi att socker är så gott, när det i för stor mängd inte är bra för oss? Många frågor... Jag tror att Gud har skapat oss olika och unika. Så jag antar att han har skapat oss med olika smaksinnen. Men ändå? Socker liksom, varför är det så gott? :)

1 comment:

Helena said...

sv: aaaw! tack för fina ord :)

2.om smaklökar:
Alltså, det måste ju vara det bästa beviset på att alla är unika (och gud har nog ett finger med i spelet också, we like :)) ha en fortsatt bra dag i alby/kväll där du spenderar den :)