Tuesday, September 08, 2009

Mat och lek

Idag fick vi koljascrispies till lunch. Jag och Marianne googlade detta underliga namn, men fann inget ätbart. När vi kom till matsalen fick vi reda på att det var fiskpinnar. Nej, förlåt mig, det var "exklusiva" fiskpinnar. Jag vet dock inte riktigt vad som var så "exklusivt" med dem. För mig såg det ut som vanligt panerat fiskrens. För det är ju det fiskpinnar är egentligen, fiskrens som mosats ihop, lite som korv... Nej, jag äter inte korv heller. Min lunch idag blev alltså potatismos och knäckemacka. Ja, jag är hungrig just nu.

På lunchrasten satt vi ute och lekte lekar. Det blev väldigt intensivt i slutet när vi körde "Chip-Chipong". Vi satt och grät av garv, och såg nog dessutom ganska konstiga ut. BE klassen sitter och leker på rasten, man kunde ju tro att vi om några borde vara över sånt där. Men det är vi tydligen inte, och därför gillar jag min klass... Vi kan vara så otroligt sköna. We rock!

Ikväll ska jag laga middag åt mig och min kära syster. Vi får se hur bra det kommer att gå... Hah.

No comments: