Wednesday, September 16, 2009

Ojski-pojski

Idag har varit en depp-dag. När jag vaknade imorse kände jag mig helt apatisk. Vilket resulterade i en hemma dag. Jag var ute en långis med hunden och sen hängde jag med mormor och mamma på svampjakt. När jag kom hem var huset bombarderat av mina lärare från grundskolan. Pappa, som är lärare på samma skola, hade bjudit hit dem. Så de satt i mitt vardagsrum, och i köket, och de hade alla varit inne i mitt rum. Hur kul är inte det liksom? Eftersom huset var fullt av lärare flydde jag, mamma och therese till Rebecka och Noah för lite kladdkaka och dammsugare, aka punschrullar. Men nu är jag hemma.

Jag ser verkligen inte fram emot morgondagens runda på Lida. (Har jag nämnt vilket otroligt passande namn? Imorgon ska vi lida på Lida liksom.) Jag vill iintee orientera i skogen och bli svettig. Jag som inte ens är bra på orientering. Tjuhuuu! Ironin flödar...

Kram!

No comments: