Wednesday, February 11, 2009

"ofrivillig" sovmorgon :)

Jag somnade igår(idag?) i alla fall. Men då måste klockan ha varit närmre två-halv tre. Jag bestämde mig innan jag somnade för att stiga upp i tid så att jag skulle somna ikväll. Men när jag vaknar fem i nio har jag inget minne av att klockan ens har ringt. That's life. Tydligen missade jag inget viktigt. Bara skridskor på idrotten och en tråkig geografilektion. Jag kom till musiklektionen och spelade upp "Hey there Delhila" och fick MVG-. Fett nöjd jag blev. MVG kriterien var nämligen att även kunna spela upp en annan låt som var mer komplicerad. Jag hade dock gjort om "Hey there Delhila" lite i vänsterhanden vilket ledde till ett svagt MVG. Jag pratade med musikläraren efteråt och frågade hur jag låg till i allmänhet och vi kom då fram till att om jag spelar om trummorna(jag tyckte inte att betyget på det var rättvist) och om jag gör en sånganalys så har jag stor chans på MVG i slutbetyg. Yeeeaaay.

Så. Nu ska jag plugga matte, franska och engelska.

Kram på er!

1 comment:

Anonymous said...

ohh, MVG i musiik :D and you're my sister <33 jag är stolt ;')