Monday, February 02, 2009

Hemma

Nu sitter jag framför datorn igen med pianomusik från hörlurarna. Yiruma, leta upp honom på youtube om du inte vet vem det är. Jag har hittat låten jag ska ha när jag gifter mig; "Kiss the rain", otroligt vackert, samtidigt är "It's your day" bra också... Svårt det här. Tur att jag inte behöver bestämma mig nu, en brudgum är ju också bra att ha när man gifter sig... En annan låt jag måste rekommendera är "River flows in you". Den vackraste låt jag någonsin hört. Jag tror jag grina när jag hörde den första gången.

Anywaaay. Långtråkig dag idag. Samhällsprovet gick helt OK. Jag hade kunnat plugga mer igår kväll, men omständigheterna tillät inte riktigt det. Så det blev som det blev. Trots min otroliga brist på studiemotivation kommer jag sätta mig vid skrivbordet ikväll igen och ta mig igenom en del matte, engelska, svenska och geografi. Anledningen till min icke-studiemotivation är att jag tog ut mig alldeles för hårt i nian. Jag kämpade så sjukt hårt att jag nu istället blivit trött på skolan och allt som har med skolan att göra. Det hindrar mig inte från att plugga, men det gör inte pluggningen så mycket bättre. Jag kom in på mitt gymnasium med otroligt stor marginal, därför är mitt tips till er där ute som går i nian: Se till att kämpa så att ni når era mål och kommer in på drömgymnasiumet, men gör bara så mycket ni klarar. Tröttheten kommer i gymnasiet sen, och då är betygen så mycket viktigare. Ett tips från någon som vet. :)

Så nu ska jag trotsa min trötthet och kämpa.

No comments: