Tuesday, December 22, 2009

Sömnlös natt

~04:00 vaknar av obeskrivlig smärta i hårbotten. Klia klia klia klia klia klia!!! Försöker ignorera så länge som möjligt. Lyckas ändå ganska bra. Tillslut går det inte. Jag kliar tillbaka med all kraft så att det känns som jag ska börja blöda.
~04:40 bestämmer mig för att gå ner till mamma för att få någon sorts lindring = tavegyl. Har ingen aning om ifall det är särskilt smart att äta det samtidigt som roaccutan. Men i dåläget bryr jag mig inte. Jag sätter mig upp och plötsligt forsar det blod från ena näsborren. Underbart! Nere hos mamma får jag tavegyl och två alvedon och beger mig sedan upp till sängen igen för att vänta på att det ska börja verka.
05:15 nu är jag för trött för att fortsätta att läsa bibeln som jag har gjort en stund nu.
~05:30 Tavegylet börjar verka sakta men säkert. Aaaah, sömnen kommer närmare.
10:19 Therese tvingar upp mig. Suck.
13:20 fortfarande helt trött. Tavegylen gör att man blir helt sänkt i ca 12 timmar framåt. Jag ska dock hjälpa mamma med lite julbak. Btw, jag har fått fetaste blåsan i munnen också. Tänkte att ni kanske ville veta.

Kram!

No comments: