Thursday, December 03, 2009

Ofrivillig fasta

Suck. Jag har råkat på en ofrivillig fasta från sju ikväll till halv nio imorgon.
Jag var nämligen hos hudläkaren idag och det bestämdes att jag ska börja med en starkare aknemedicin - Roaccutan. Men innan jag får börja med den måste jag ta lite tester imorgon. Blodtester. Jag ryser bara av tanken. Jag och mitt eget blod går inte ihop riktigt... Dessutom kommer jag att få extremt torr hud av medicinen, vilket inte är direkt positivt i och med mitt eksem som finns lite överallt på kroppen. Det blir att smörja in sig ordentligt varje dag helt enkelt. Men förhoppningsvis är min akne borta efter den här vintern. Något jag ser väldigt mycket fram emot.

För övrigt har det varit lika fint väder idag som igår. I helgen ska det dock bli plusgrader igen, tyvärr. Jag måste säga att jag tror jag gillar frosten mer än snön.
Nej, jag har lite skoluppgifter kvar att göra. Kram!

2 comments:

Josefin said...

Läskigt med en så stark medicin som Roaccutan! Har hört om alla otäcka biverkningar som man kan få, hoppas verkligen att du slipper det! Och att det blir bättre såklart!

Lycka till!

Helena said...

Jag tycker inte att det ser så farligt ut, du är fin :)