Saturday, March 03, 2007

Inte en pizza till!

Lovet är snart slut. It's too close. En dag kvar bara. Sen är det fem veckor till och sen är det påsk! :D Yeay. Mjölkpaketen är tidiga på den fronten...

Igår var jag pizzabagare. Snacka om värsta pärsen. Vi började klockan tre med att riva typ två kilo ost. Sen gjorde vi alla råvaror, inte gjorde, men skar upp dem och allt sånt där. Och sedan degen. Det var då jag lärde känna den riktiga Lina och den riktiga Hannah...
En stund med Lina och Hannah:
Jag kommer in i Vilan och slås av musik från radiokanalen Vinyl. I köket står två mjöliga figurer. Det visar sig vara Lina och Hannah.. De skrattar och fnissar och är allmänt flummiga.
Plötsligt flyger Linas mjöliga hand och den tar på Hannahs svarta tröja. Hannah blir bestört och tar med sin mjöliga hand på samma ställe för att borsta bort mjölet. Istället blir det ännu med mjöl. Fiffigt Hannah. Under tiden får jag agera budbärare med deras konstiga deg. Till slut är de äntligen klara och vi går in i köket.
Kvällen blev allmänt tuff. Och inte ens hälften av alla råvaror gick åt. Av all ost vi rivit så fin gick bara en fjärdedel åt. Jag ska aldrig mer klaga på personer uppe i köket. Nu vet jag hur de har det. :P Så visst lärde man sig något i alla fall :)
Halv elva var man äntligen klar, sju och en halv timme senare.

Jo juste! Jag vill inte se en pizza på en månad! MINST!

2 comments:

Sara said...

Hi, hi.. .men det var goda pizzor i alla fall ;)

Anonymous said...

hahahaha ja men visst var det roligt! :D TÄnker fortfarande tillbaka på det med ett leende på läpparna!