Monday, March 29, 2010

My blonde moment

Imorse vaknade jag av att jag hörde mamma på nedervåningen. Hon brukar komma hem vid åtta, och jag som skulle gått upp halv åtta studsade upp helt förvirrad. Jag slänger en snabb blick på mobilen som visar att klockan är nio. Bajs tänker jag, jag har missat bussen. Så jag tar det lugnt, läser tidningen, pratar med mamma. I bakhuvudet funderar jag på varför mamma fortfarande är vaken och inte gått och lagt sig, men slår det ifrån mig. Mamma kommer sen och undrar hur jag ska göra idag. "Jag blir hemma, jag har ju redan missat bussen. Den skulle liksom gått..." Jag vänder mig om för att kolla på klockan och ser att den visar kvart över åtta. "Eh, hur mycket är klockan?" "Kvart över åtta" Plötsligt förstår jag. När jag ställde om klockan igår råkade jag ställa fram den två timmar istället för en. Plötsligt har jag en halvtimme på mig att göra mig i ordning. Panik i kvadrat, men jag klarade det. En timme i skolan, och sen hem igen. Härligt.

Nu ska jag städa... Det blev inget igår för pappa höll på i vardagsrummet hela kvällen. Så det blir idag istället.

Kram!

No comments: