Wednesday, March 24, 2010

"Krig är bra, men bara om man vinner det"

Jag måste säga att historialektionen var extremt rolig idag. Vi hade rollspel om första världskriget. Klassen blev indelade i olika länder och vi fick förklara krig mot varandra samtidigt som våra karaktärer och landet hade målsättningar som man ville uppnå. Klassen gick verkligen in i det och alla var sjukt uppspelta. Hoppas att vi gör liknande fler gånger.

Nu sitter jag i alla fall här i skolan och väntar på bussen. Jag hade hunnit med kvart i tre bussen från Tumba om det inte hade visat sig att jag och mina två klasskompisar ska ha uppvärmningen på idrotten imorgon. Surprise! Heh.. Ajja, så vi var tvungna att stanna kvar och planera lite. Spännande. Sjukt uttråkad är jag. Det var länge sen jag stannade kvar i skolan och väntade på en buss. I höstas. Ajja.

See you later!

No comments: