Monday, April 19, 2010

Peptalk

It's only a failure if you let it

Jag måste lära mig att inte bli helt nedslagen av dåliga resultat. Jag fick bara VG på historiaprovet jag skrev förra veckan. Visserligen är VG ett bra resultat, och jag vet att många kämpar för att få VG eller till och med G. Men för mig är det ett slag i ansiktet. Jag är så van vid att få MVG som genomsnittligt resultat. Plötsligt får jag bara VG och lärare efter lärare säger att allt hänger på nästa prov. Jag måste säga att det känns ganska tungt. Men som sagt. Jag får lära mig att inte låta betyg avgöra hur jag känner mig. Alla har svackor, och hela livet går inte ut på att få bra betyg, även om det känns som det ibland. Det är bara att rycka upp sig och ta nya tag.

Så, nu har jag peptalkat mig själv lite.

Närmast ska jag skriva på svenskatalet och senare ska vi fira Therese. Kycklingsallad har hon beställt.

Kram!

No comments: