Monday, April 12, 2010

Äntligen vår

Jag hatar sociologi. Seriöst. Jag håller just nu på med mitt, Mariannes och Karolinas arbete som ska in imorgon. Det är lite finlir just nu medomformuleringar, saker som läggs till och tas bort. Men det är så extremt tråkigt, särskilt när jag sitter inne och det är så sjukt fint väder ute. Det är nästan så att jag frivilligt tar ut hunden på en till långpromenad bara för att det är så fint. Jag och mamma var ute förut och jag såg vårens första blåsippor. Helt underbart. Det luktade varmt också. Det låter helskumt, men jag vet inte hur jag ska förklara det. En varm lukt liksom. Jag kan lika gärna säga att det luktade vår. Då kanske det är lite mer förståeligt. Nej, nu ska jag fortsätta lite till. Sen tänker jag faktiskt ta ut hunden igen. Sånt här väder måste man ju ta vara på! Helt svältfödd efter den långa vintern liksom...


No comments: