Tuesday, April 13, 2010

Myrstig


Yo people! Äntligen hemma och har loooots of plugg att göra. I skrivande stund steker jag dock pannkakor och väntar på att kära syster ska komma hem så att jag for stoppa pannkakorna i magen istället för att glo på dem. "Va? Steker pannkakor och bloggar?!" That's right people. I'm a multitasking housewife. För en stund sedan dammsög jag också. Jag vet, ni är helt betagna och förstummade över mina förmågor.

Plugget då. Jo, jag måste läsa lite naturkunskap. Celldelningar och mutationer. Inget att leka med inte. Historiaprov imorgon. Som tur är känner jag mig ganska förberedd. Så det blir mest repetition. Ämnet för nationella då jag ska hålla tal måste kommas på också. Riktigt nervös blev man idag när första delen av klassen höll sina tal. Helena och Linnea alltså. Tårar säger jag bara, tårar. Men ärligt. Helt sjukt bra var det. Ribban är satt. Högt. Jag hade tänkt ta med matten hem också, men jag menar, jag måste ju sätte gränsen nånstans.

För övrigt har vi en myrstig här hemma i köket. De nyvakna myrorna har hittat vägen till våra sopor. Ja, ni kan ju föreställa er resten. Sjukt äckligt är det.
Nu är syster hemma. Time to eat!

No comments: