Friday, April 16, 2010

"Failure is a part of life".. I don't want it to be a part of mine

Yo people.
Vilket väder vi har fått! Snöblandat regn (aska?) har öst ner här hemma hela morgonen. Men nu ser det ut att sluta. Aprilväder. Jag antar att det bara är att acceptera. För om det är något man inte kan styra så är det vädret. Jag måste säga att det är ganska skönt att ha någonting som man påverkas av, men inte kan påverka. Som det kontrollfreak jag är hade jag gärna haft koll på allt, men vädret liksom. Det går inte, inte för någon (utom Gud då, men... han är ju Gud) och därför är det så skönt. För om det hade funnits någon människa som kunde kontrollera vädret så hade mitt kontrollhuvud fått panik och sökt alla sätt att kunna göra detsamma, och det hade drivit mig to the edge. Gud är smart. Och omtänksam.

Young Disciples och ungdomsmöte ikväll. Jag ska nog försöka plugga eftersom mamma kommer ockupera laptopen hela dagen. Vår stationära är på lagning. Som alltid. Vår familj är inte särksilt tekniska. Alls. Vi är grymma på annat ;)

Kram!

No comments: