Monday, December 31, 2007

Nytt år, vad har hänt?

Så, imorrn blir det nytt år. det blir 2008. Snacka om att året gått fort, och det säger man varje år egentligen. Men jag tänkte att jag kunde skriva ner lite vad som hänt det senaste året, liksom, vilka händelser och sånt. Jag skriver ner månad för månad och vissa gånger kommer det att vara mer, och andra mindre. Hoppas att du orkar läsa igenom!
Januari 2007
Nytt år! Jag börjar andra terminen i åttan och sista terminen på ledarskolan.
Februari
Vi får information om USA resan som ska ske i nian. Vi får bl.a. veta att vi ska på en ungdomskonferens.
Mars
Mamma fyller år. Annars är det bara skola.
April
Fredrik blir 23 och han och Rebecka firar 1 års bröllopsdag.
Jag åker på min andra encounter och det blir grymt bra. Jag blev otroligt uppmuntrad och glädje blev uttalad över mig, vilket fortfarande känns av.
Jag åker även på Tjejkonferens med Liia, Elin, Lollo, Alicia och Lina. Det var kul att få lära känna dessa goa tjejer mer. :)
Maj
G12 konferens och jag går ut ledarskolan med pastor Bror som välsignar oss. Det var det sista han gjorde i sin tjänst.
Den sista maj flyttar vi från Rågsved.
Juni
Jag går ut åttan med 13 MVGn och resten VG, då är även kristendom inräknat.
Micke tar studenten och Johan kommer från USA. Nu börjar det dåliga vädret som höll i sig hela sommaren.
Utmaningen startar.
Juli
Forts. utmaningen.
Augusti
Jag börjar grundskolan för sista gången... Nedräkning för klassresa till USA, en månad kvar...
Gospel Night! Grymmaste det var.
September
20 dagar kvar! Förberedelser i full gång. 9:ans show.
Den 18 får vi reda på att vi ska åka den 19 september, inte den 20 som vi trott de senaste månaderna. Panik utbryter.
Vi åker till USA!!!!
Vi var på stranden, shoppade en heldag, var med våra värdfamiljer, såg på amerikansk fotboll, besökte skolor, gjorde historiska besök, var i Boston, New York, var på ungdomskonferens med ungdomsgruppen, höll i en hel gudstjänst, och sa farväl till nya vänner...
Oktober
Skolstart #2, nu börjar allvaret. Vi har temachapel och uppträder på ungdomsmöte, klassen var förändrad.
Jag blir 15 år.
G12 Conference London, snacka om livsförvandlande...
November
Skola, skola skola...
December
Skola och jag och mamma springer runt på massa öppet hus.
Nobelvecka.
Jag går ut sista höstterminen i grundskolan med 11 MVGn, och resten VG. Kristendomen räknas inte längre som ett separat ämne i betygen, och jag sänker mig i ett ämne.
Julafton utan Fredrik och Rebecka, de firar jul hos hennes föräldrar i London. Lite tomt, men ändå bra.

Utvärdering?
Åren går fort... Ibland för fort. Så det gäller väll att ta vara på det ordentligt. 2007 var ett händelserikt år med utmaningen, USA resan och London. De tre sakerna har nog varit det bästa under året. USA resan kanske mest. Jag fick nya vänner för livet, jag fick en extra familj. Jag e-mailar dem regelbundet och om allt går väl så ska jag få komma till dem i sommar. Livet förändras snabbt. Jag ska börja min sista termin i grundskolan, det känns ganska knäppt, plötsligt ska jag ut på okänt vatten. Tur att man har Gud med sig. :)
Gott nytt år mina vänner.
Take care!

No comments: