Saturday, December 22, 2007

Funderingar från Victorias hjärna

Jag har tänkt på en sak.
Har ni märkt hur ofta man ber att Gud ska förändra en själv, förändra ens situation, ens liv och ens tankar, eller förbättra det här och låt en annan sak gå bättre.
Det är grymt bra böner, för bara Gud vet hur en sak ska förändras och förbättras. Han älskar då vi överlämnar oss själva åt honom och ger honom fria händer. Det visar att vi litar på honom.
Men, jag tror inte att Gud går in i våra hjärnor och förändrar allt på en natt. Jag tror inte att han över en natt fixar så att man plötsligt är grymt mycket bättre på att t.ex. spela gura, bara för att man har bett om det.
Jag tror att Gud ger oss öppningar och tillfällen att förverkliga det vi bett om. Han öppnar en dörr som, om jag går in i den, kan vara ett steg i rätt riktning till att t.ex. förändra en situation.
Sen finns det ju mirakler, och Gud är expert på att utföra dem.
Men jag tror ändå att Gud ger oss tillfällen att förbättra och förändra, och han välsignar det vi gör.
Jag vet inte om det här lät lite rörigt, men det är något jag gått och funderat på, så jag tänkte att jag lika gärna kunde dela med mig av det :)

Kram kram!
God Jul!

1 comment:

Ester said...

Jättebra funderingar tycker jag!
=D

Du får gärna komma in på min blogg och tycka till lite om vad jag ska skriva. (http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.1093268) God jul!