Saturday, December 01, 2007

God gave us flooow

Ännu en dag har passerat. Vad har hänt?
Jo, jag gick upp efter ca 6½h sömn. Vi skulle iväg till Jensen Gymnasium södra på Öppet Hus. Det var en jättetrevlig skola med fräscha lokaler och så. Men min magkänsla sa nej. :) Eller var det mitt hjärta? Grejen är den, allting verkade mer än perfekt. Halva skoldagar, koncentrationsläsning, trevliga lärare, allting liksom fanns där. Men det kändes ändå inte rätt. Kanske var det den lite halvskumma obligatoriska mentala träningen med andingsteknik och avslappningsmusik, eller så var det helt enkelt Gud?
Jag tror att Gud vill vara involverad vid alla tillfällen. Han vill visa vad som är rätt och fel, det gäller bara att vi ger honom tillåtelse till det. Att vi säger att han får styra mina val. För gymnasievalet är viktigt, det gäller min framtid och tre år. Han vet redan vad jag ska välja, det gäller bara för mig att lista ut det. Därför är det så bra att ha honom brevid sig att rådfråga. Så, Jensen Gymnasium, nej.
Jag vill verkligen att jag ska hamna på rätt gymnasium. Där jag kan trivas och kan få vara till ett vittnesbörd till andra om Gud. Han har gjort så många grymma saker i mitt liv så att det är otroligt!
Men tillbaka till den här dagen.
Efter den korta visiten på Jensens så åkte vi till Skärholmen för att leta efter en klänning till vår nobelfest. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig för något, men bra gick det!
Vi (mamma och jag) käkade först på någon wok restaurang. Det var hiiimelskt!
Sen gick vi upp en våning och in i en affär. Och där fanns den, klänningen. I den första affären!
Jag provade den och den (om jag får säga det själv:) ) satt perfekt på mig :) Jag var verkligen jätteglá. Den kostade 669:-, och det var liksom ett okej pris.Men så var det dessutom 20% rea, så vi fick den för 550 spänn eller vad det nu var. Helt underbart. Som jag sa, Gud vill vara med vid varje tillfälle. Detta billiga pris gjorde att vi kunde köpa ett par matchande örhängen och hårspänne, och eftersom det blev lite mer än 150:-, så fick vi ett par gratis örhängen! Yeay! Efter det så drog vi och köpte ett par fina skor. Allt som allt blev det 877:-! För en klänning, örhängen+strasshårspänne och ett par skor. Gud gav oss flyyyyt. :)
Efter Skärholmen åkte vi till Ikea, och även fast jag var dödstrött var det riktigt mysigt med all julkänsla och julpynt.

Livet är underbart just nu.
Jag måste berätta om en annan rolig grej som hände i fredags, men det får bli imorrn. Det är redan för mycket.

Kram kram!

No comments: