Wednesday, January 28, 2009

Varför läsa en främlings blogg?

Det är en sak jag funderat på ett tag. Varför läser man en blogg, skriven av någon man inte känner, aldrig kommer att känna och aldrig kommer att träffa? Jag ser inget fel i det över huvud taget, det är bara intressant att fundera på det. Själv läser jag regelbundet minst 3 bloggar skrivna av personer jag aldrig träffat in real life. Dessa bloggare lever ett liv jag aldrig kommer att leva. Jag är otroligt olik dem så att det är svårt att se vad jag dras till. Jag tror dock inte att jag är ensam om det. Utan några siffror kan jag gissa mig till att majoriteten av dem som läser blondinbellas blogg aldrig någonsin träffat henne, och aldrig någonsin kommer att träffa henne heller. Är det så att vi dras till det som är nytt. Kan det vara så att det faktiskt är mer intressant att läsa om en person vars liv är så otroligt annorlunda, än det är att läsa om någon som har liknande liv som en själv. Jag tror det.

Vad tror ni? Läser ni bloggar av personer ni aldrig träffat?

Kram!

1 comment:

Anonymous said...

Jag har också bloggar jag läser varje dag fast jag inte känner människorna:) oftast är det så att jag hittar någon skön människa som man vill följa och vips så är man fast:P