Tuesday, November 06, 2007

Skoltrött eller vad?

Ush, alltså, förlåt. Men jag har helt enkelt inte tid att skriva.
Och när jag har tid, har jag inte lust. Nu har jag egentligen inte tid, och jag har inte så stor lust heller.. Haha. Men ändå skriver jag. Jag orkar helt enkelt inte plugga fast jag borde.
Det är skumt.
Ända sedan 6an eller 7an har jag haft värsta motivationen att arbeta och plugga. Jag har gjort allt i tid, och jag har gillat att plugga, göra arbeten och läxor. Jag har gillat att sitta och få ny kunskap.
Men inte i år.
Nu när jag behöver det som mest, har det försvunnit.
Det är inte så att jag struntar i att göra mina läxor eller nått. Så mycket rutin har jag ändå fått in. Men det finns ingen motivation. Det finns inget som får mig framåt. Jag har ingen inspiration längre.
Det är ganska jobbigt att ha det så, eller att vara så. För det är faktist mycket roligare att känna att man är intresserad och att arbeta. Just nu gör jag saker bara för att jag måste, för att få bra betyg.
Är jag skoltrött? Eller är det något annat?
Vad är det för feeel???

2 comments:

Anonymous said...

Åh, vet precis hur det känns! XD Jag har fått det så nu i gymnasiet, och det är såå sjukt irriterande!!! Man VILL ju ha bra betyg och jobba och så.. Men man har inte motivationen.. :P usch, vi får bryta det i Jesu namn! :D

Liia said...

Hej! Nu är jag också inne här igen för att försöka blogga lite. Hur Blir man "vän" med någon här? Jag fattar inte så mycket!