Friday, November 23, 2007

Kort om tacksamhet

Äntligen helg och ännu en vecka avklarad. Bara en vecka kvar nu! Sen är det nobel, och sen sätts betygen.
Så skööönt!
Well, well.
Ska snart åka iväg till ungdomsmötet, ska bli jättekul. Av någon anledning så känner jag mig extra förväntansfull inför ikväll. :) Varför? Jag vet inte riktigt.. En magkänsla bara, och lite i hjärtat. Haha. Jag är väll glad helt enkelt, och tacksam. Det var ju Thanksgiving igår och vi ska fira det mer imorrn. Det är verkligen så skönt att vara tacksam, och egentligen kan man vara tacksam året runt, inte bara på Thanksgiving.
Jag är tacksam över min familj, min hund, mitt hus, mina vänner och allt annat som är värt att vara tacksam över. Jag är också väldigt tacksam över att jag är frälst, och att min familj är frälst. Jag har ingen aning om var eller vad jag skulle vara om jag inte var kristen. Skulle jag festa hela helgerna och supa mig full? Skulle jag ha pojkvän, och hur många skulle jag ha haft innan? Jag vet inte, men jag bryr mig inte så mycket heller. Jag är glad över det liv jag lever, även fast det ofta är fyllt av motgångar. Jag är glad över att jag kan känna trygghet i den jag är och att Gud älskar mig.
Jag älskar mitt liv, och jag vill leva det fullt ut. Inte bara ibland, utan varje dag.
Jag vill kunna se tillbaka på mitt liv om 50 år och vara nöjd, glad och veta att jag aldrig höll tillbaka, utan att jag levt mitt liv fullt ut.

Var tacksam för varje dag du har. Du vet aldrig när det tar slut.

Kram kram!

No comments: