Monday, November 26, 2007

En helg

Jahapp. Nu har ännu en helg flugit förbi. Mycket som hänt! Låt mig återge den i korthet:
Lördag:
Jag och mamma åker till Nynäshamns gymnasium på öppet hus. Det verkar fint och det är en bra atmosfär. Vi går och kollar på bild och form, av någon anledning så hamnar vi där... Men inget verkar intressant, mamma pratar med någon lärare som rekomenderar skolan starkt *konstigt?*. Sen går vi till en syv-konstulent och pratar med henne. Vi fick mycket hjälp, men själv blev jag bara mer förvirrad än innan. Jag kan aningen välja sam-sam och sen välja till musik inriktning, eller så väljer jag estetiskt-musik och väljer till samhällsämnen. Jag har ingen aning om vad jag ska välja liksom! Vill jag verkligen gå sam-beteende? Borde jag kanske gå på nynäs för att slippa alla resvägar? Buhuu. Förvirrad till max....
När vi kom hem så åkte vi iväg till Anderssons och skulle käka thanksgiving middag. Snacka om gott! Helt seriöst, jag dooog! Det påminde och gav mig ännu större längtan till jul. Jag sov i alla fall över hos dem och hade det mycket mysigt :) Deras hund är vääärsta söt!

Söndag:
Söndagsmöte med 9 pers som döptes! Niice. Dessvärre var jag tvungen att gå tidigare pga allt plugg som styr och ställer med en nu för tiden.. That's life for a 9th grader I guess...
Det leder mig omedvetet tillbaka till hela gymnasiefrågan.
Väljer jag musiklinjen på nynäs kommer jag inte alls behöva plugga lika mycket som nu. Och det skulle vara väldigt skönt... Jag pluggar ju ihjäl mig nu. Å andra sidan så vill jag ju gå sam-beteende, men på den linjen finns det väldigt många lokala kurser som jag kanske inte kommer att kunna söka in med på högskolan sen eftersom de planerar att göra om hela systemet till 2010.
Buhu.
Can someone help me out here?!

Kram kram Victoria

2 comments:

Anonymous said...

hej
du kan ju alltid komma och titta på min skola då vi har öppet hus på torsdag kl 17-19. Mikael Elias Teoretiska gymnasium, mvh matilda h

Anonymous said...

Anonym: Men det är ju inget gymnasium jag direkt funderar på.. Skulle bara göra mig ännu mer förvirrad (om möjligt?) än vad jag redan är :) Men tack för inbjudan :P
Kram kram!

(Det var Victoria som skrev förresten, hon som bloggar här :P)