Friday, January 12, 2007

What's new.

Öjöjöj...
Snacka om tuff dag igår. Torsdagar är nog den värsta dagen, samtidigt som nästan den roligaste:)
Morgonen brukar börja runt 6, halv 7. Det är då man går upp, käkar frukosten och sånt där viktigt. Som att klä på sig :O Haha.
Ja, sen bär det av till skolan. Där väntar en 1½ timmes SO, sen fem minuters rast och 1½ timmes Kr/Re, oftast är det den mest intressanta lektionen. Efter tio minuters rast har vi 40 En, fem minuters rast och 40 minuter svenska. Lunchen är den enda break vi har. Svenska, matte och Klf. En kvart senare har jag en timmer hmspr (Hemspråk) i engelska och sen har jag en kvart på mig att komma till Skanstull till cellen. Puh! Och igår var det dessutom mötesvärdsträff för alla oss som är mötesvärd på ungdomsmöten. Så jag var hemma halv nio igår.
Inte att glömma satt Maria och jag på MacDo en timme innan. Vi fnissade och skrattade och pratade och sen blev jag hungrig (IGEN!) trots att jag käkat en hel El Maco Chicken Junior. Så precis innan vi gick så bestämde vi oss (Efter många om och men) att dela på en muffin. Delningen gick inte så värst bra, och mitt i våra intensiva fnissningar kommer en man och säger:
"Oj! Vilken stor en. Nästan en hel bakelse ju!"
Han syftade på muffinen. Efter en kort stund vände han sig om igen och tittade på mig och sa:
"Men vad vacker du är!"
Jag skrattade till och log tillbaka "Tack tack."
Det trodde vi var slutet och började återgå till vår muffin, då han vände sig om igen!
"Vet du vad man ska göra för att bli lycklig? Undvik killar! Du ska vänta på en en bra kille, en bra kille!"
Efter ännu en paus, och då höll jag på att spricka av garv, vände han sig om igen!
"Och vet du hur man får en bra kille? Var en bra person själv! Och du har ju redan utseendet"
Sen försvann han iväg. Snacka om att jag dog av garv :P

Så, vad händer idag? Joo, inte mycket. Jag slutar efter lunch, vid tolv. Så jag ska hem och bara ta det lugnt helt enkelt. Tills det är ungdomsmöte :D Yeay!
Och nu måste jag iväg om jag vill hinna till skolan :)
Kram kram. (Hoppas du orkade läsa)

2 comments:

Anonymous said...

hahaa, alltid så kul när sånt händer! Fast det är ju typ alltid invandrare som ger en komplimanger. Vad betyder det? Att invandrare är mer "på", eller att svenska killar bara inte tycker man är snygg?? :P
är alltid så roligt att sitta på pendeltåget eller bussen. Alltid någon invandrare i närheten som sitter och spanar på en typ.. (HAHA) och sen när man råkar få ögonkontakt så tar han direkt tillfället i akt och säger: "vad vacker du är" eller " är du singel? Lust att gå ut med mig?" HAHAHA man dör flera gånger om! :P Men man blir ju glad. Man behöver ju lite uppmuntran och komplimanger då och då!

Victoria said...

Ja visst är det alltid trevligt med massa fina kommentarer :P Haha. Ja, kul kul. :)