Monday, February 08, 2010

Måndag

Okej, jag har dragit mig för att skriva ett inlägg ända sedan jag kom hem, för om jag drar på att skriva så drar jag också ut på plugget. Jag måste plugga historia. Vi har prov om två veckor och jag har 49 sidor att läsa. När vår lärare dessutom säger att det kommer vara ett stor prov, då är det ett stort prov på G. Not fun. För övrigt har min nyttiga månad börjat från och med idag, med undantag såsom helger. Det har blivit så sjukt mycket bröd(både morgon och kväll eftersom huvudmåltiden på dagen för polacker är lunch, och på kvällen äter de i princip samma sak som till frukost: bröd) och sött och onyttigt under den här månaden, och jag är så sjukt trött på det. Så den här månaden är det ändring. Mer grönsaker och frukt och nyttigt. Mindre fikabröd och choklad. Om jag råkar bryta det någon gång gör det inte så mycket dock. Jag är tjej liksom, hur bra klarar jag mig utan sötsaker på en månad liksom?

Hela dagen idag har jag gått i någon sorts dvala. Allting har känts så overkligt på något sätt. Som att tiden innan Polen inte riktigt existerade. Saker runt omkring mig känns annorlunda. Eller så är jag annorlunda. Jag vet inte, det är något bara. It's different. Det kanske känns mer normalt imorgon.

Imorgon. Temadag miljö på skolan. Jag ser inte fram emot det. 10 till 15, hur kul kan det vara liksom.

Juste, resväskan måste packas upp. Skärpning Victoria

1 comment:

Elin said...

Välkommen hem vackra du!!