Wednesday, February 20, 2008

Prao

Halva veckan av praon har gått. Rätt så soft.
Jag kan inte säga att det varit jättekul, men det har inte varit dötrist heller. Som i måndags slutade jag 13, i tisdags 14, och idag typ, 15. Hehe. Men det är soft.
Första dagen var nice, inte så mkt att göra men ändå helt okej.
Tisdagen var väll inte den roligaste direkt. Jag plockade upp kylvaror och tappade känseln i fingertopparna, och sen så fick jag gå och torka alla hyllor i affären. Dööötriiist. (jag praoar på Konsum om jag inte redan sagt det). Idag var kanske det roligaste? Mest för att det även är en annan praktikant där, eh, Frans heter han, inte den som pratar, men sjysst när han gör det, något sånt ja. I alla fall så välte han ut sammanlagt 20 liter mjölk och kanske 6 liter grädde inne i lagret. Det var ett perfekt tillfälle för ett "oj", och ärligt talat såg det riktigt kul ut. Det sköna var att chefen inte blev arg, utan typ, garvade bara och såg till att det blev upptorkat. Jag hjälpte till lite och käka sen mina mackor. Efter det gick jag och fronta lite, vilket var kul i måndags, men triist idag. Och senare fick jag och Frans göra ordning i cola-frys-saken. Som var en riktig röra när vi kom dit, men väldigt fint när vi slutade. Vi kom, vi såg, vi fixade. Jaa... Sen gick vi och kollade efter utgågna datum och senare kom hela familjen. Det blev släkträff, som Frans så fint uttryckte det, mormor, mamma och Tessi kom nämligen och hälsade på.
Nu väntas bara imorrn och fredag och förhoppningsvis är de innehållsrika och inte fullt så hemska som igår :P

Kram kram!

1 comment:

Anonymous said...

hehe, vad roligt! :)