Sunday, December 03, 2006

Söndag

Söndagar är intensiva men otroligt trevliga och givande :P
Så, idag hade jag cell med mina treor, så roliga och söta :) Fäller sådana roliga kommenater ibland, lite då och då sådär. Som då jag undervisade en gån om Guds kraft. Helt plötsligt, "En gång så ville jag ha en tröja från *något märke* men sen glömde jag att säga det till min mamma, men nu kom jag på det igen, så sen ska jag säga det till henne". Haha. Sött :)
Men idag gick det bra, de går rakt på sak. "Nej, nu orkar inte jag något mer." Efter det så var jag tvungen att kila ned till kyrkan för att jag skulle sälja till vår klassresa. Tjänade 560 kr. Sooooft. Alting flöt.
En halvtimme senare var det ledarskolan. Det är så grymt bra! :D Man får så mycket av Gud, både praktiskt och andligt. Som idag var det hur man utväljer sina tolv ur sin cellgrupp. Så berättade de om kriterier som de tolv borde uppfylla, och det fick mig att inse att jag inte uppfyller alla dem kraven, så nu tänker jag satsa! Sedan var det om att vi ska ha en tjänares karaktär och vara villig att tjäna varandra. Ameeeeen! :D
Så, sedan var det hem och fika lite adventsfika med brorsan och hans fru. Fredrik och Rebecka.
Imorrn händer det mycket och jag håller på att somna.
God natt!

1 comment:

Anonymous said...

Trevlig läsning..:) Kul att du kommenterade lite i min blogg också! :D jadå, dina flickor var lydiga. Satt och spelade plockepin me Julia! :D ja vann!! :D inte meningen o vinna faktiskt.. man ska ju låta barnen vinna..:S :P nåväl.. :D kul att de gick bra med försäljningen!
God bless! :D