Sunday, December 17, 2006

Citat


"Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de bestämmer sig för att vara." - Abraham Lincoln

Abraham Lincoln var president i USA 1861-1865.
Han var deist, och vad det är har jag precis fått lära mig.
Deism är "en gudsuppfattning som går ut på att det finns en transcendent och personlig Gud, som skapat världen men inte längre ingriper i världens gång."
Vilket var coolt, alltså så trodde han på Gud, på ett eller annat sätt.

Citatet är sant.
Om man bestämmer sig för att allting går dåligt, allting är jobbigt, jag är så olycklig och så vidare, så är det så det kommer att gå och det är så man kommer att känna.
Om man däremot verkligen bestämmer sig för att man ska vara lycklig och att alting kommer att gå bra, så kommer det att kännas och ske så.

Jag vet, livet är inte en dans på rosor, rosor har taggar, men ta bort taggarna.

1 comment:

Anonymous said...

bra citat där! :)
jag var på cellgrupp i Rågsved..:P hos Anna =) :P tiihii

kul vi hade på "julspelet" idag förresten! ;D