Tuesday, April 01, 2008

Lovely day...

Tjolahoppsansa! (If that word even excist... Well, I don't really care :) )
Anyway :)
Underbart fin och alldeles ljuvlig dag.
Dagen i sig var inget speciellt, mer än att det var 1 april. Hannes och jag försökte oss på ett litet aprilskämt på toaletterna (Tejpa för kranen så att vattnet sprutade). Dessvärre utan direkt önskad effekt. Jag däremot fick in ett riktigt nice aprilskämt på Hannes själv. Mohahaha, Victoria strikes again!
Annars var det alldeles underbart väder med 11 grader i solen (Hiimeelskt) och nya låningar på bibblan. Ja, lantis som jag är så är böcker en otrolig källa. Jag älskar verkligen att läsa och jag har just fått upp ögonen för lite fantasy. Oroa er inte, jag ska inte fastna, men jag tycker att det är kul att läsa.
Jag läste ut boken Eragon förra veckan och väntar nu på andra boken som någon i Sorunda sitter och trycker på. På sidan om har jag börjat läsa Sagan om Drakens återkomst, en sjuukt lång serie men som både Johan och Micke tyckte va bra. Så det är bara att köra hårt liksom. :) Dessvärre har jag fått veta att författaren just dött, utan att ha avslutat serierna. Vi får se hur det går.
Jag handlade lite nötter och choklad på konsum och nu sitter jag här. Vid datan, i mitt rum, som vanligt.
Men jag har varit lite duktig.
Läst bibeln, förberett mig inför engelska nationella på fredag, musik, och nu ska jag göra engelska hemspråk. Jag ska skriva om Vietnamkriget... Vääldigt jobbigt.

Btw, bara 80 dagar kvar till USA, och 10 veckor kvar tills jag slutar nian.
Nedräkningen kan börja!

No comments: