Thursday, August 23, 2007

Jeansundret

Åh, nu har jag shoppat :) Två tröjor och en klänning, två par jeans, ett par nya ballerina skor, (äntligen!) mascara och ögonskugga.
Jag måste bara berätta om jeansen. Jag har sprungit runt som ett freak efter ett par jeans och har kollat på alltifrån Lee till H&M. Men inget var tillräckligt bra... Dessutom var Lee jeansen lite för dyra för budgeten just nu.. :P Jag var helt slut och det kändes som om jag aldrig skulle hitta ett par jeans. Så innan jag gick in i en affär som ett sista desperat försök sa jag till Gud, "Gud, jag vill ha ett par snygga jeans för högst 500 spänn". Inget mer än så, och så gick jag in på Vero Moda. Jag ska säga att jag inte alls hade några höga förhoppningar eller förväntningar. Så jag gick runt där och tittade med lite låg entusiasm. Så såg jag ett par jeans som såg helt okej ut liksom. Då jag tittade på prislappen stod det 499 spänn. Så jag tänkte, varför inte försöka liksom. På vägen till omklädningsrummen såg jag några andra jeans i lite annan form och färg och de såg också rätt så sjyssta ut. Så jag hittade rätt storlek och tog med dom också. Prislappen sa 399.
När jag hade på mig dom såg de helt underbara ut. Satt fint och allt det där. Efter en kort stund tänkte jag att dom här vill jag ha. Men vilka av dem liksom. Jag ringde till mamma (Mammor är bra att ha :D) och bad henne komma. Efter att jag dragit av och på mig de där två paren jeans några gånger och mamma och Tessi sagt vad de tyckte var jag ännu mer osäker än innan. Då jag stod och vela så ringde mamma till pappa och pratade om hur vi skulle komma hem och allt det där och då hon ändå pratade berättade hon även om mina jeansproblem.
Då mamma lagt på sa hon att pappa sagt att jag får båda paren jeans. Snacka om att jag blev chockad. Jag hade aldrig någonsin tänkt en tanke som ens snuddade vid att jag skulle få båda paren. Så nu har vi shoppat för hela hösten känns det som :P
Gud är verkligen grym! Jag bad om ett par jeans och jag fick två liksom :) Och båda var under 500. Yeah!
Tack Gud!

Glöm inte att det är Gospel konsert med gratis inträde i Globen imorrn klockan 19!

Kramar!

No comments: