Tuesday, May 15, 2007

Vikt(igt)?

Nu ska jag berätta något. inte så värst intressant, men ändå någorlunda tillräckligt eftersom jag skriver det här.. Eh, hängde du med? ;)
I varje fall.
Igår var det en sån här nästan årlig undersökning av längd, vikt och syn. Synen var perfekt och längden, fy vad hemskt, jag är 176 cm. Jag vill verkligen inte vara så lång. Suck. Och så vägde jag 57 kg, eller ja, 58 kg med kläder. Enligt det här fina BMI (Body Mass Index) så väger jag för lite, siffran är 18.4. Vid normalvikt ska siffran vara mellan 20-25. Sitt BMI räknar man ut genom att jämföra sin längd med sin vikt.
Egentligen borde jag ju gå upp lite. Men det är ärligt talat inget jag siktar på eller strävar efter. 57 kilo är för mig en bra vikt. Verkligen inte för mycket och egentligen litet för lite.
Så att gå ned i vikt är ju det sista jag tänker göra. Haha. Det känns lite konstigt att skriva om sin vikt såhär... Jaja, läxorna kallar.

Jag tänker testa lite demokrati här. Ni får bestämma vad jag ska skriva om...
Everything is up to you!

Kramar!

3 comments:

Anonymous said...

Skriv om att det snart är sommar och lov! :P

//spöket Laban.

Anonymous said...

anonym: Personligen tycker jag att det skulle låta lite tråkigt...

Sara said...

hi hi.. det var en idé... skriva om snart sommarlov hela tiden ;)

Snygg desig på blogg frst...

Vikt är viktiga saker, men framför allt är det viktigt att äta mer nyttigt om man vill gå upp i vikt... ja ja.. det där vet du redan ;)