Saturday, April 14, 2007

Sjuk, IGEN!

Ush. Jag hatar verkligen det här. Jag är sjuuk! :S Igen.
Det började natten mellan torsdag-fredag. Jag vaknade varje gång jag skulle vända på mig. Superjobbigt. Plus att jag frös p.g.a öppet fönster som jag inte orkade stänga.. :P
På morgonen var jag helt slut. Mina ben och mitt huvud värkte. Men jag satt väll uppe en timme innan jag gick och la mig igen. Då sov jag i en, en och en halv timme. Sen tog jag en dusch. Det är märkligt vad man kan känna sig bättre efter en dusch. Alltså varje gång. I varje fall så kändes det lite bättre. Men huvudvärken var kvar. Min tur med hunden gick ovanligt snabbt eftersom jag sprang halva vägen. SKOGSMYROR! Det är det värsta som finns.
Jag hoppar över resten av dagen eftersom det inte hände ett smack.
Tidigare på dagen hade jag tagit två alvedon. Och då man gör det så blir ju tillvaron lite lättare. Så jag orkade mig iväg till ungdomsmötet. Där började jag känna av värken i benen igen. Men det gick ganska fint ändå. Jag var rätt så täppt i näsan och det hörde man då jag talade.
Det var inte förren senare på kvällen som jag mådde riktigt dåligt. Jag orkade ingenting och jag fick superont i magen. Jag frös och svettades om vartannat. Då klockan var tjugo i elva kom pappa och hämtade mig. Jag hade inte orkat åka hem kommunalt.
Så nu sitter jag här med feber och lite huvudvärk. På den första varma helgen på året. Det ska bli runt 24 grader och jag är sjuk. Jag får inte göra något alls idag och imorrn. Så att åka på söndagsmöte och gå på ledarskolan är något jag helt enkelt får glömma. :(
Men nu ska jag sluta ta er dyrbara tid. Ni måste ju få vara ute i solen även om jag själv inte kan det.
Puss och kram och bli lite bruna nu!

2 comments:

Sara said...

Vad tråkigt att du blivit sjuk :( sämsta tiden på året att vara det eftersom det är så fint väder ute.

Dock är du inte ensam om att inte få gå ut ;) Fast jag jobbar istället för att jag är sjuk :P

THESSII said...

Hehe Victoria :P
Stakars Chakko han måste blivit galen då du sprang hela tiden ^^ eller var han lös?


Stakars plutten