Sunday, April 08, 2007

Förkyld

Alldeles underbart. Jag älskar lov :) Men jag hatar att vara förkyld.
Som igår på Hannahs fest kände jag ingen smak alls på den goda pizzan, eller på dippen, eller på ostbågarna. Förkylningar suger verkligen.
Smaken är bättre idag, den kommer tillbaka sakta men säkert. Glass gör vekrligen underverk när det gäller halsont. Glass är dagens ord :)
Jag tänkte att jag skulle berätta lite om de tre senaste dagarna. :)

Torsdag
Idag skulle Ny Generation gruppen (jag, Elin, Victoria A, Hannes, Teresa och Karin) dela ut vår lilla påsköverraskning :) Kvällen innan hade vi suttit i flera timmar och delat upp fyra kilo godis i 60 påsar. Sen satt vi och skrev fina lappar på gula papper. Det var många som uppskattade det hela:)

Fredag
Långfredag. Jag vaknade med halsont. Inte kul alls. Hela frukosten var en plåga p.g.a halsont. Det var pastor Lennart T som predikade i kyrkan. Och så ska jag berätta en grymt cool grej. De delade ut nattvarden och jag hade tagit en liten brödbit. Precis innan jag stoppade in den i munnen så tackade jag för att Jesus dog på korset och då jag svalde brödet var det som om någon hält balsam i min hals eller nått. Det blev helt mjukt. Smärtan i halsen lindrades och var inte alls lika intensiv som innan. Tack Gud säger jag för det :) Senare på kvällen var smärtan helt borta.
Lite senare åkte jag och Elin och Lina på grillknytis hos Swärdhs. Jag hade det grymt trevligt och kul :D Tack för den kvällen! Kom hem klockan två på natten.

Lördag
Idag vaknade jag och det rann i ögon och näsa. Och jag var lite småtrött. Men en dusch senare var allting mycket bättre :) Jag vilade en stund också. Sen åkte jag iväg till Skanstull och hittade några fina örhängen till Hannah som jag skulle på fest hos lite senare. Jag hittade även en tröja. Den är grå och v-ringad. Med ett linne under blev det helt suveränt. Så jag köpte den. Yeay. Mitt första personliga inköp på flera månader. Helt suveränt.
Sedan bar det av till Hannah. Det var flera som kom och jag hade en underbar kväll. Tack så mkt Hannah! (Även om filmen var lite läskig ;P)

Och så kom Söndagen. :S Förkylningen satte igång ordentligt :) Men sover jag ordentligt och tar det lugnt så har jag tro för att bli frisk imorrn :D Tro är det bästa som finns :)

Kram på er!

No comments: